۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۹

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون همدان مطرح کرد؛

برگزاری لیگ مناظرات بین طلاب و روحانیون برای نخستین بار در همدان

 برگزاری لیگ مناظرات بین طلاب و روحانیون برای نخستین بار در همدان

همدان_ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون همدان گفت: لیگ مناظرات بین طلاب و روحانیون دراستان همدان با محوریت نظام مسائل برای اولین بار در سطح استان همدان برگزار شد.

حجت الاسلام محسن تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان با ۳۰ پایگاه در سطح پایگاه اساتید، مبلغین و محصلین خواهران و برادران در حال فعالیت است.

تیموری افزود: در دهه فجر ۰ ۱۴۰ با توجه به لزوم برنامه‌ها متناسب با فضا و اقتضائات سال جاری بالغ بر ۲۰ برنامه به اجرا درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این برنامه‌ها در پایگاه‌های عمومی برگزار شده است مانند فضاسازی در رابطه با دهه فجر، غبار روبی گلزار شهدا، سرکشی از خانواده‌های شهدا، برگزاری نشست‌های قرآنی بود که درتمام پایگاه‌های انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان تصریح کرد: برخی از برنامه‌ها در پایگاه‌های خاص انجام شد که شامل بازدید از باغ موزه دفاع مقدس که ۶ پایگاه حضور داشتند، برگزاری مسابقه قرآنی که ۴ پایگاه در این مسابقه به رقابت پرداختند، برگزاری اردوهای قم و کلاسهای اخلاق بود.

تیموری متذکر شد: برنامه‌های در سطح سازمان به صورت سراسری برگزار شد که شامل برگزاری سواد رسانه باهمت مرکز مدیریت همدان با حضور استاد گرانقدر آیت الله اصفهانی با همت بسیج روحانیون و طلاب و همکاری معاونت فضای مجازی استان همدان برگزار شد که بازخورد بسیار خوبی را به خود اختصاص داد.

وی در ادامه گفت: در سطح استانی پویش بیانیه گام دوم با ظرفیت طلاب با ساخت مستندهای کوتاه که مصداق‌ها به صورت زیبا در فضای مجازی و دهه فجر پخش شد.

تیموری با تاکید بر اینکه مستندهایی با همت خبرگزاری مهر ساخته شد که در آن از نقش پیش قراول و پیشگام علما و روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به میان آورده شده است تصریح کرد: خاطرات آن دوران به صورت کلیپ‌های چند دقیقه‌ای در فضای مجازی و سیمای همدان پخش خواهد شد.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی در دهه فجر در همدان به عنوان مرجع بصیر باهمت تمام حوزه‌های علمیه برگزار شد و دراین مراسم از نقش فقاهت و نقش علما و مراجع در پیشبرد انقلاب صحبت شده است.

تیموری بابیان اینکه طبق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی که بر ضرورت جهاد تبین تاکید دارند طلاب و روحانیون ارکان جهاد تبیین هستند، ادامه داد: این قشر باید در جبهه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای آنها ترسیم کرده است مجهز باشند.

ی با اشاره به اینکه یکی از تجهیزات این جهاد بخش مناظرات چهره به چهره است، افزود: این مناظرات با موضوعات شبهاتی که از زمان انقلاب و جامعه کنونی وجود داشت برگزار شد که ۸ تیم برادران از کل استان دریک روز حضور داشتند که حوزه علمیه آخوند رتبه اول، حوزه علمیه زنگنه رتبه دوم را کسب کردند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان تاکید کرد: قابل ذکراست در مناظرات حوزه خواهران ۸ تیم شرکت کردند که حوزه علمیه اسدآباد رتبه اول، نهاوند رتبه دوم را در این مناظرات کسب کردند.

تیموری در پایان گفت: سعی داریم این مناظرات در سطح عمومی و حداقل بین دانشجویان و طلاب برگزار شود.

کد خبر 5427460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha